Leverans

Avisering
Dina varor aviseras via SMS genom DHL. Väljer du uthämtning i butik så aviseras det alltid via SMS samt påminns via mail.
Uthämtning i butik På MQ kan du välja att få varorna du beställer levererade till valfri MQ butik. Välj din önskade butik i kassan. Väljer du uthämtning i butik så får du alltid fri frakt oavsett vilket belopp du handlar för.
DHL Servicepoint Din order levereras till det DHL Servicepoint som ligger närmast dig. Du kan även välja annan leveransadress i kassan när du beställer dina varor. I det fall adressen som dyker upp när dina uppgifter hämtas via ditt personnummer i betalläget inte stämmer ber vi dig kontakta Kundtjänst på 031-3888099 eller shop@mq.se.

Leveranstid
Vi skickar varor från vårt lager sex dagar i veckan. Varor packas normalt första vardag efter orderläggning. Leveranstid är 1-3 arbetsdagar, vid leverans till Norrland och Gotland kan ytterligare någon dag tillkomma. Vid eventuella förseningar har kunden rätt att häva sitt köp utan extra kostnader.

Förstörda paket / Saknade varor
Varor som skickas och returneras filmas i samband med leverans och retur till vårt lager för att säkerställa att varor och emballage är hela i samband med överlämnande till transportör samt för att säkerställa att rätt varor har skickats och tagit emots. I händelse av att kolli är trasigt eller att varor saknas är det viktigt att anmäla detta till rätt instans. Vid trasigt gods, vänligen vänd er till transportör (se information i leveransbekräftelsen). Då varor saknas vid leverans, vänligen kontakta kundtjänst.

Outlösta paket
Ditt paket ligger kvar 14 dagar, hämtar du inte ut paketet debiterar vi dig 250 kr.