Leverans

Avisering
Dina varor aviseras via SMS genom DHL. Väljer du uthämtning i butik så aviseras det alltid via SMS samt påminns via mail.
På MQ kan du välja att få varorna du beställer levererade till valfri MQ butik. Välj din önskade butik i kassan. Väljer du uthämtning i butik så får du alltid fri frakt oavsett vilket belopp du handlar för. Uthämtning i butik är dessutom ett bättre alternativ ur ett miljöperspektiv, eftersom dina beställda varor då levereras tillsammans med de nyheter som ska säljas i butiken. Detta bidrar till att antalet enskilda leveranser som fraktas separat minskar.
DHL Servicepoint Din order levereras till det DHL Servicepoint som ligger närmast dig. Du kan även välja annan leveransadress i kassan när du beställer dina varor. I det fall adressen som dyker upp när dina uppgifter hämtas via ditt personnummer i betalläget inte stämmer ber vi dig kontakta Kundtjänst på 031-3888099 eller shop@mq.se.

Leveranstid
Vi skickar varor från vårt lager sex dagar i veckan. Varor packas normalt första vardag efter orderläggning. Leveranstid är 1-3 arbetsdagar, vid leverans till Norrland och Gotland kan ytterligare någon dag tillkomma. Vid eventuella förseningar har kunden rätt att häva sitt köp utan extra kostnader.

Förstörda paket / Saknade varor
Varor som skickas och returneras filmas i samband med leverans och retur till vårt lager för att säkerställa att varor och emballage är hela i samband med överlämnande till transportör samt för att säkerställa att rätt varor har skickats och tagit emots. I händelse av att kolli är trasigt eller att varor saknas är det viktigt att anmäla detta till rätt instans. Vid trasigt gods, vänligen vänd er till transportör (se information i leveransbekräftelsen). Då varor saknas vid leverans, vänligen kontakta kundtjänst.

Outlösta paket
Ditt paket ligger kvar 14 dagar, hämtar du inte ut paketet debiterar vi dig 250 kr.