• Fri frakt till butik
  • 1-3 dagars leveranstid
  • 14 dagars öppet köp

Vanliga frågor och svar


frågor & svar



Några vanliga frågor har redan fått svar. Det kan vara den snabbaste vägen till det du söker.

om medlemskapet



KOSTAR DET NÅGOT ATT VARA MEDLEM?
Nej, det är helt kostnadsfritt att vara medlem.

KAN JAG OCH MIN SAMBO SAMLA POÄNG TILLSAMMANS?
Javisst! Genom att en av er blir medsökande till den andres kort kan ni samla poäng gemensamt. Kontakta oss på kundklubb@mq.se tillsammans med er medlemsnummer eller personnummer så ordnar vi det. Om någon flyttar ur hushållet och ni önskar bli frånkopplade måste det meddelas till kundklubb@mq.se.

HUR GÖR JAG OM JAG TAPPAT MIN MEDLEMSKORT?
Som medlem i MQ Kundklubb behöver du inget medlemskort. Du kan istället enkelt registrera dina köp via ditt personnummer eller med din ID-handling. Uppge bara att du är medlem och vill registrera ditt köp i kassan.

VARFÖR KAN JAG INTE LOGGA IN PÅ MINA SIDOR?
Vid inloggning använder du dig av ditt medlemsnummer/mailadress som användarnamn. Ditt lösenord är din 6 första siffror i ditt personnummer, förutsatt att du inte valt att ändra ditt lösenord. Om du tidigare registrerat din mailadress kan du vid inloggningsrutan be om att få dina inloggningsuppgifter skickade till din mail. Om problemen kvarstår, vänligen kontakta oss på kundklubb@mq.se och bifoga ditt medlemsnummer eller personnummer så hjälper vi dig!

VARFÖR FÅR JAG INGA ERBJUDANDEN/UTSKICK FRÅN MQ KUNDKLUBB?
Det kan bero på att vi har fel adress registerad på ditt medlemskap. Logga in på Mina sidor och kontrollera dina kontaktuppgifter. Alternativt kontaktar du oss på kundklubb@mq.se och bifogar ditt medlemsnummer eller personnummer så hjälper vi dig!

HUR AVSLUTAR JAG MITT MEDLEMSKAP?
Om du vill avsluta ditt medlemskap kontaktar du oss på kundklubb@mq.se.

poäng och bonus



NÄR FÅR JAG MIN BONUS?
Din bonus beräknas den 31 januari och den 31 juli varje år och betalas ut i mars respektive september. Om du inte når ett poängsaldo som ger dig en bonuscheck, sparas självklart poängen vidare till nästa bonusutbetalning. Bonusbesked skickas med post.

HUR REGISTERAR JAG MINA MEDLEMSKÖP PÅ MQ.SE?
Ange ditt personnummer i kassan innan du slutför ditt köp.

JAG GLÖMDE REGISTRERA MITT KÖP NÄR JAG HANDLADE. GÅR DET ATT REGISTRERA I EFTERHAND?
Ja, genom att visa upp ditt kvitto och legitimation i butik kan du enkelt registrera ditt köp i upp till 14 dagar! Har du handlat på MQ.se kontaktar du oss på kundklubb@mq.se och anger ordernummer samt personnummer så hjälper vi dig.

KAN JAG ANVÄNDA MIN BONUSCHECK PÅ MQ.SE?
Nej, dessvärre inte.

FÅR JAG BONUSPOÄNG NÄR JAG KÖPER PRESENTKORT?
Inköp av presentkort ger inte poäng. När inköp sedan görs med presentkortet kan bonus registreras som vanligt!

JAG HAR TAPPAT MIN BONUSCHECK, KAN NI SKICKA EN NY?
Kontakta oss på kundklubb@mq.se så undersöker vi saken.

om dina uppgifter



JAG HAR FLYTTAT. HUR ÄNDRAR JAG MINA ADRESSUPPGIFTER?
Du uppdaterar enkelt dina adressuppgifter på Mina sidor.

HUR GÖR JAG FÖR ATT REGISTRERA MIN E-MAILADRESS OCH MITT MOBILNUMMER?
Du registerar enkelt dina uppgifter på Mina sidor eller genom att säga till i kassan i butik.

HUR GÖR JAG FÖR ATT AVREGISTRERA SMS-UTSICK?
Om du fått ett sms från oss kan du enkelt avregistrera dig från framtid utskick genom att smsa MQ STOP till 71550.

om mq mastercard



HUR ANSÖKER JAG OM MQ MASTERCARD?
Läs mer om MQ Mastercard och hur du ansöker här.

HUR SPÄRRAR JAG MITT MQ MASTERCARD?
Förlorar du ditt MQ Mastercard måste du ombedelbart spärra det. Om du misstänker brott ska du även göra en polisanmälan. Dygnet runt kan du ringa spärrnumret: 020-411212. Ringer du från utlandet är numret: +46 8 411212.